preskoči na sadržaj

Osnovna škola Sračinec

 > VIJESTI
Vijesti

Uspješno obilježen Dan građanskog odgoja i školski projekt Svaka klupa ima svoju priču

Autor: Melita Jeremić, 2. 4. 2023.

Danas je u našoj školi obilježen Dan građanskog odgoja i obrazovanja i školski projekt „Svaka klupa ima svoju priču“. U njemu su sudjelovali svi učenici i zaposlenici škole. Održana su mnoga predavanja i radionice na temu ljudskih prava, mentalnog zdravlja i održivog razvoja kroz prizmu zaštite pčela. Tom su prigodom učenici izradili mnoge edukativne plakate i druge materijale, a učenici sedmih razreda su ih prezentirali danas nakon uvodnog interaktivnog predavanja učitelja Željka Martana o važnosti Građanskog odgoja i obrazovanja u hrvatskim školama.

Cilj projekta bio je pružiti učenicima brojne aktivnosti iz spomenutih područja Građanskog odgoja i obrazovanja kako bi provedbom aktivnosti razvili neophodne kompetencije za život u suvremenom svijetu kroz prizmu poštivanja ljudskih prava, suradnje, tolerancije i solidarnosti te uočavanja vlastite važnosti i empatije prema drugima uz razvitak osjećaja za zaštitu prirode s ciljem pozitivne društvene promjene.
Na prijedlog učenika, zaposlenika škole i roditelja, a uz financijsku potporu Varaždinske županije, za potrebe provedbe projekta kupile su se tri kvalitetnije klupice za parkove koje su se smjestile ispred glavnog školskog ulaza. Potreba je za tim klupicama velika jer škola, osim vanjske učionice, nema mjesta gdje bi učenici mogli uživati u prirodi, baš kao i njihovi roditelji tijekom čekanja učenika ispred škole, pa i sami djelatnici tijekom nastavnih aktivnosti s učenicima na otvorenom prostoru u školskom dvorištu. Između klupica su se posadile dvije kvalitetnije sadnice lipe, a nabavljene su i druge sadnice drveća. Naime, škola je nekada imala klupice za odmor, kao i istaknuti park sa starim drvećem. Međutim, oboje su dokrajčile sjenke vremena. Novim se klupicama i sadnicama drveća značajno doprinijelo boljem vizualnom identitetu škole i ugodnijem mjestu boravka za sve dionike školske i
lokalne zajednice. Također, kombinacija klupica za odmor i stabala lipe direktno su povezane s našim dominantnim temama Građanskog odgoja i obrazovanja ove školske godine.
Naime, „Svaka klupa ima svoju priču“, metafora je za svakog pojedinog učenika koji ima svoju priču, a koje su, kako se žale učenici, često neispričane jer ih nema tko saslušati. Uz standardne strahove odrastanja, problema s učenjem i anksioznošću zbog školskih obaveza, djeca su traumatizirana događajima na svjetskoj pozornici kojima su svakodnevno bombardirani preko medija, a o kojima imaju potrebu da razgovaraju, da ih se čuje, sasluša u kontroliranom, profesionalnom okruženju. Prijetnja koronavirusa, online nastava, nuklearne prijetnje zbog ratnog sukoba u Ukrajini, ostavili su duboke tragove na mentalno i duševno, a time i fizičko zdravlje i navike učenika.
Stoga se na radionicama školske pedagoginje, satovima razrednika učitelja i njihovim izvannastavnim aktivnostima posvetila velika pažnja problemima učenika u cjelini i pojedinačno kako bi se stvorilo sigurno okruženje za slobodno izražavanje učenika i aktivno slušanje od strane učitelja. I nove će školske klupice, naročito za ljepših dana, poslužiti upravo učenicima i učiteljima za aktivnosti međusobnog slušanja, a raznim će se radionicama, naročito na izvannastavnoj aktivnosti „Mladi povjesničari – mladi građani“ poticati učenike na uočavanje vrijednosti pojedinca, njegovih emocija, strahova, sposobnosti i svih različitosti koje nas kao osobe obogaćuju i izgrađuju što će za učenike imati duboki edukativni i terapeutski učinak.
Također, učenici su na redovnoj nastavi, školskim projektnim danima, na izvannastavnim aktivnostima i na satovima razrednika, od prvog do osmog razreda, obrađivali teme o ljudskim pravima, primjereno njihovoj dobi s posebnim fokusom na održivi razvoj, klimatske promjene, migracije, izgradnju mira, zaštitu demokracije i ljudskih prava te poticanja prijeko potrebne solidarnosti i tolerancije u lokalnoj zajednici. Poseban nam je pritom fokus na važnosti pčela za cjelokupni ekosustav. Stoga smo na satovima razrednika gledali dokumentarce koji tematiziraju ugroženost pčela, nakon čega su se učenici literarno i slikovno izrazili, a u školskoj kuhinji imali mogućnost degustacije meda zahvaljujući lokalnim pčelarima. Naravno, učenici su izradom školskog panoa bili upoznati o pozitivnim učincima meda za ljudsko zdravlje. Posadili su lipe i zbog toga jer će njihovi cvjetovi u školskom
okruženju tijekom generacija koje dolaze služili kao utočište i ishrana za pčele, ali i kao dugoročni svjedok početka naših projektnih aktivnosti i jedne, male, ali sasvim sigurno pozitivne društvene promjene. Zahvaljujući našim lokalnim pčelarima, svi su razredni odjeli dobili staklenku meda, a one koji su sudjelovali na današnje predavanju počastili smo čajem koji ih je okrijepio za daljnje nastavne aktivnosti iz prizme Građanskog odgoja i obrazovanja.

Tekst pripremio: Željko Martan, učitelj povijesti

 

 




 

Meteorološka postaja Sračinec-OŠ Sračinec | Neverin.hr

Tražilica
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Korisni linkovi


.......

 

 

 

 

 

RAVNOGORAC

 

 

 

 

 

Ukoliko si zabrinut za sebe

ili dobrobit drugog djeteta

PRIJAVI ONLINE.

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 20. 12. 2012.

Ukupno: 444101
CMS za škole logo
Osnovna škola Sračinec / Varaždinska 98, HR-42209 Sračinec / www.os-sracinec.skole.hr / ured@os-sracinec.skole.hr
preskoči na navigaciju